Bantuan Kewangan RM500 BKP Dibayar Mulai Esok - Semak Status

Selain Bantuan Prihatin Rakyat (BPR) dan Bantuan Khas Covid-19 (BKC), terdapat satu lagi bentuk bantuan yang diberikan kerajaan di bawah pak...


Selain Bantuan Prihatin Rakyat (BPR) dan Bantuan Khas Covid-19 (BKC), terdapat satu lagi bentuk bantuan yang diberikan kerajaan di bawah pakej Perlindungan Rakyat dan Pemulihan Ekonomi (PEMULIH) iaitu Bantuan Kehilangan Pendapatan (BKP).

 

Bantuan sebanyak RM500 ini diberikan kepada individu yang kehilangan sumber pendapatan berdasarkan data KWSP atau PERKESO. Bantuan ini akan diberikan kepada 870,000 individu hilang pendapatan sepanjang tahun ini bagi meringankan beban mereka continue reading...



Post a Comment

  1. Harap2 masuk sebab suami sya tidak dapat karja sudah stork dia yang awal tahun ni bulan satu...

    ReplyDelete
  2. Asalamualaikum kata bulan 11 tuan puan bsok ka tuan hrap2 masuk la ya.sy isi rumah xkrja tuan.suami ja kerja seorang tak cukup tuan.. nak byar sewa la mkn lagi mcm2 la Tuan nk byar

    ReplyDelete
  3. saya sangat memerlukan bantuan ni, kenapa saya tidak layak.. sudah la bekerja sndiri, rezeki ada takde.. kalau ini disalurkan syukur sangat dapat bantu utk bulan hadapan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya saya pun tidak layak..bkc dengan bkp..kami berharap kami layak juga..kami memerlukan bantuan ini tuan/puan..semak status tapi tidak layak..

      Delete
  4. saya pn sangat memerlukan bantuan ni.sya tanggung 3 orang ank yg berkerja suami saya je nk byr sewa rumah makan, minum lgi....saya berharap dpt lh bantuan ni

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah kalau ada terselit rezki sya...dari tahun2020 kerja asyik tutup buka...akhirnya tk bekerja sda..harap dapat membantu

    ReplyDelete
  6. Saya pun.. Sampai sekarang perniagaan pun tutup.. Dari mula covid 19..tak ada pendapatan

    ReplyDelete
  7. Kenapa sya check tiada rekod penerima bkp sedang kan sya lama dh tak bekerja..

    ReplyDelete
  8. Terima Kasih kerajaan diatas bantuan ini.

    ReplyDelete
  9. SAYA baru bulan june2021 hilang perkerjaan sampai SEKARANG tiada KERJA adakah SAYA boleh buat rayuan.

    ReplyDelete
  10. Replies
    1. Hritu bantaun BKC full sye dpt..tpi bantua kali ni 1 pun sye tak dpt...x fhm lh

      Delete
  11. Cimb bellom masuk duit bantuan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bank islam bila ye?ada yg dh masok ke utk bank islam?

      Delete
  12. Dah semak tapi tak dpt..Sye dh lma x berkerja ni..perlu kn bantuan ini.

    ReplyDelete
  13. Nak tanya..sy dah semak status permohonan sedih..tiada rekod dlm sistem knp ea..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye btl...sye pun mcm ni...padahal masa bntuan Bpk flu sye dpt full tau...spelik jgk..

      Delete
  14. Tak adil..kira dari tiada caruman bulan april sampai jun sedangkan total lockdown bulan jun dan ramai yang tiada pendapatan lagi teruk masa lockdown bulan jun..tidak adil!!nak bagi,bgla yang adil..kata caruman 2021 tpi tgk pada caruman april smpai jun jer..apa laaa...ramai yg pendapatan terjejas PM oiii

    ReplyDelete
  15. Saya pun tidak dapat bantuan bpk tu tiada dalam ketogori jugak kenpe ye saya masih ada tanggungjawab 4org anak2 dan kerja pun sekadar ganti2 orang nak dapat kerja full time pkpd ni susah sangat2 mohon kepda mentri malaysia datuk sbri pikir2 kan keadaan pakir miskin seperti kami semua dan perasaan rakyat malaysia yg terjejas dalam kewangan kami kluarga malaysia ini

    ReplyDelete
  16. Bila bantuan tambahan kmk mula di masok kan dalam akaun bank bantuan tambahan rm500 bulan noveber 2021

    ReplyDelete
  17. saya Menpunyai tanggungan 3orang anak

    ReplyDelete
  18. MMG saya memerlukan bantuan ini disbbkn saya lumpur separuh badan dh 3 tahun x berkejar alhamdulillah

    ReplyDelete

Terima Kasih

emo-but-icon

Total Pageviews

Facebook

Info Semasa

Trending

Recent Posts Widget

Hot in week

item